Beantwoord

roaming vanaf 13 juni? Heb wel gemaakte roamingkosten vanaf 13 juni op twee abonnementen

• Ben goed bezig*
  • 3 reacties
Hi, Dinsdagmorgen 13 juni zijn wij op vakantie vertrokken naar Noorwegen. Om 12 uur Nederland uitgereden en roaming in Duitsland aangezet. Wat schetst onze verbazing dat bij terugkeer op 27 juni en checken van de gemaakte MB's en belminuten er wel degelijk roaming kosten zijn gemaakt op beide abonnementen. Tezamen zo'n 80 euro.
Gebeld met 1200 (altijd vriendelijk geholpen!) en er is verzekerd dat als het onterechte kosten zijn vanaf 13 juni alles wordt teruggestort. Pas als de maand om is kan gekeken worden hoe en waar deze kosten gemaakt zijn.
Heeft iemand anders ook roamingkosten gemaakt binnen EU op en na 13 juni?
Op Ben website staat dat per 13 juni roamingkosten niet meer gelden binnen EU, maar vele andere providers startten dit pas per 15 juni
Ben benieuwd naar de reacties.....
icon

Beste antwoord door Rox. 3 juli 2017, 14:25

Dat moet flink schrikken zijn geweest, Honing! Alle onterechte kosten zullen uiteraard gecorrigeerd worden, ik heb er nog geen andere klanten over gehoord. Als je een berichtje wil sturen als je factuur verschenen is kan ik meekijken naar wat hier precies gebeurd is!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dat moet flink schrikken zijn geweest, Honing! Alle onterechte kosten zullen uiteraard gecorrigeerd worden, ik heb er nog geen andere klanten over gehoord. Als je een berichtje wil sturen als je factuur verschenen is kan ik meekijken naar wat hier precies gebeurd is!
Dank je wel Roxanne!
Zal ik zeker doen!
hartelijke groet, mellina oosterhuis , voorschoten
de rekening van juni is binnen Roxanne,
Naam

Klantnummer 144778
Mobiel nummer xxxx, moet bekend zijn bij jullie, voor privacy reasons niet vermeld
Factuurperiode 01juni 2017 t/m 30 juni 2017
Bedrag
Maandkosten € 7.50
Ben 100 min/sms € 6.00
Ben Internet 500 MB € 6.00
Korting: Ben 100 min/sms € -1.00
Korting: Ben 500 MB € -3.50
Gebruikskosten buiten de bundel € 30.95
Bellen binnen Nederland € 0.35
Datagebruik in het buitenland € 30.60
Totaal inclusief BTW € 38.45

ik kan alleen zien dat de kosten in het buitenland gemaakt zijn en dat moet 13 juni geweest zijn want toen zijn we naar het buitenland gegaan.
dit betreft het eerste abonnement

het tweede abonnement is het onderstaande:
Naam

Klantnummer 989500
Mobiel nummer: moet bekend zijn bij jullie, voor privacy reasons niet vermeld
Factuurperiode 01juni 2017 t/m 30 juni 2017
Bedrag
Maandkosten € 7.50
Ben 100 min/sms € 6.00
Ben 1000 SMS € 0.00
Ben Internet 500 MB € 6.00
Korting: Ben 100 min/sms € -1.00
Korting: Ben 500 MB € -3.50
Gebruikskosten buiten de bundel € 45.80
Datagebruik in het buitenland € 45.80
Totaal inclusief BTW € 53.30

Op woensdag 28 juni heb ik hierover gebeld en gesproken met Ashlye, tijdstip was circa half tien in de morgen.
Ook hier betreft het buitenlandse kosten vanaf 13 juni, de dag dat het gratis zou moeten zijn.
Het zou fijn zijn als je het snel kan oplossen! Veel dank en groet, mellina oosterhuis
heb gezien Roxanne, dat het gaat om maritieme kosten. Wellicht handig om te vermelden dat deze dan kennelijk niet vergoed worden? Dus een bootreis naar Oslo en omgekeerd (beiden 20 uur) vergoed niet de kosten, ook al heb je alleen maar bereik als je vlak langs land vaart!
Hoor graag nog! groet! mellina
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Mellina! Ik ben meteen je factuur ingedoken en zie dat het inderdaad gaat om de Maritiem kosten gaat. Maritiem is Zone 4 en hier betaal je dus extra kosten voor. Ik zie dat je verbruik in Noorwegen, Duitsland en Zweden netjes binnen de bundel is berekend.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)