[OPGELOST] Problemen na nummerbehoud voor oude KPN/Telfort klanten

Reputatie 6
Badge +1
Op dit moment krijgen wij veel vragen binnen over de bereikbaarheid na nummerbehoud. Het blijkt dat er klanten zijn welke aangeven dat zij niet gebeld kunnen worden nadat het nummer is overgezet van KPN/Telfort naar Ben.

Hoe dit heeft kunnen ontstaan leg ik aan je uit: als Ben jouw nummer overneemt, komen hier veel dingen bij kijken waar jij eigenlijk niets van hoort te merken. Voor klanten die zijn overgestapt van KPN/Telfort naar Ben is er een technische storing. Dit zorgt op dit moment voor bereikbaarheidsproblemen, dit is voor jou erg vervelend en ook nog eens super onhandig! Je wilt natuurlijk wel bereikbaar kunnen zijn voor vrienden, familie en andere. Op dit moment is Ben hard aan het werk om het probleem te verhelpen zodat jij zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je Ben abonnement!

Tot die tijd helpen wij jou graag verder! Laat je reactie onder in dit topic met de problemen die jij ervaart op dit moment.

28-06-2017 UPDATE:

Telfort: de problemen zouden inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je nog problemen? Geef dit dan aan via dit topic!

KPN: de oplosdatum is op dit moment nog niet bekend. De mogelijkheden om het probleem op te lossen worden op dit moment onderzocht.

07-07-2017 UPDATE:
Op dit moment blijkt het toch dat er nog problemen spelen. Ervaar je nog problemen met de Ben simkaart? Neem dan contact op met je huidige provider. Jouw huidige provider kan dit probleem verder voor je oplossen.

Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.
icon

Beste antwoord door Rox. 25 juli 2017, 09:09

Update 25-07-2017:
Op 17-07 is er door KPN/Telfort een structuele oplossing doorgevoerd bij hun in het systeem. Op dit moment zijn er nog veel klanten waarbij de oplossing handmatig doorgevoerd moet worden. Dit wordt momenteel door KPN/Telfort opgepakt.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten

69 Reacties

Ik ben overgestapt vanaf Tele2 en heb dezelfde problemen. Ik zou hier ook graag mee geholpen worden, erg vervelend dat ik nu niet bereikbaar ben. Ik hoop dus dat jullie ook zoeken naar oplossingen voor klanten van Tele2 die naar Ben zijn overgestapt!

Groetjes
Reputatie 6
Badge +1
d.m.vorstermans schreef:

Ik ben overgestapt vanaf Tele2 en heb dezelfde problemen. Ik zou hier ook graag mee geholpen worden, erg vervelend dat ik nu niet bereikbaar ben. Ik hoop dus dat jullie ook zoeken naar oplossingen voor klanten van Tele2 die naar Ben zijn overgestapt!

Groetjes

Aii, dat is niet fijn om te lezen! Inmiddels zie ik dat je contact hebt gehad met een van mijn collega's van de telefonische klantenservice. Het probleem zal verder onderzocht worden. Jij krijgt zo snel mogelijk meer informatie.
Beste Angelique,

Ik heb zelfde probleem. Mijn nummer is overzet van Kpn/Lebara. Ik lrijg geen smsjes binnen en als iemand mij belt krijg degene gelijk voice mail.

Graag deze zo snel mogelijk oplossen. Als er vragen zijn hoor ik het graag.

Gr,

Faisal

Angelique schreef:

Op dit moment krijgen wij veel vragen binnen over de bereikbaarheid na nummerbehoud. Het blijkt dat er klanten zijn welke aangeven dat zij niet gebeld kunnen worden nadat het nummer is overgezet van KPN/Telfort naar Ben.

Hoe dit heeft kunnen ontstaan leg ik aan je uit: als Ben jouw nummer overneemt, komen hier veel dingen bij kijken waar jij eigenlijk niets van hoort te merken. Voor klanten die zijn overgestapt van KPN/Telfort naar Ben is er een technische storing. Dit zorgt op dit moment voor bereikbaarheidsproblemen, dit is voor jou erg vervelend en ook nog eens super onhandig! Je wilt natuurlijk wel bereikbaar kunnen zijn voor vrienden, familie en andere. Op dit moment is Ben hard aan het werk om het probleem te verhelpen zodat jij zo snel mogelijk gebruik kunt maken van je Ben abonnement!

Tot die tijd helpen wij jou graag verder! Laat je reactie onder in dit topic met de problemen die jij ervaart op dit moment.

Ik ben eveneens overgestapt van tele2 naar Ben. 2 dagen na de overstap niet bereikbaar. Ik kan wel bellen. De uitleg die op het forum wordt gegeven vind ik vaag en stelt me niet gerust. Want hoe lang gaat dit duren? Elke dag onbereikbaar is er een teveel.
Ik ben overgestapt van Vodafone en kan ook niet gebeld en gesmst worden. Net voor 2e keer contact gehad met de klantenservice maar melding was nog geen eens in behandeling. Erg slordig dit. Aangezien de telefoon van mijn dochter is en ik haar nu niet kan bereiken. Neem aan dat er wel een compensatie in de kosten komt; dat is wel de minste service. Baal dat ik voor 2 jaar heb afgesloten en hoop dat het snel oplost anders is dit geen goede reclame voor Ben
Ik heb nu al 2 weken (!!!) dit probleem. Ik heb ondertussen een aantal keren te horen gekregen dat ben ermee bezig is, dat ze het probleem aanpakken, enz. Maar ik vraag me nu wel af hoe lang dit gaat duren, ik heb nu een onvolledig functionerende telefoon en ik betaal hier wel voor... Ik hoop snel te horen wat er concreet gedaan wordt om dit te verhelpen, want anders ben ik weer weg bij ben #wegbijteamblauw
Reputatie 4
Badge +1
Faisal345 schreef:

Beste Angelique,

Ik heb zelfde probleem. Mijn nummer is overzet van Kpn/Lebara. Ik lrijg geen smsjes binnen en als iemand mij belt krijg degene gelijk voice mail.

Graag deze zo snel mogelijk oplossen. Als er vragen zijn hoor ik het graag.

Gr,

Faisal

Angelique schreef:

Hoi Faisal,

Ben is druk bezig om het probleem te verhelpen.
Toch wil ik graag een aantekening maken in ons systeem zodat ze ook bij jou kunnen kijken wat er mis lijkt te gaan.
Zou je daarvoor een privébericht willen sturen aan ons Moderator account met daarin je telefoonnummer, postcode + huisnummer en geboortedatum?
Henk
Ook ik ben afgelopen maandag overgestapt van Telfort naar Ben. De overstap op zich is goed gegaan, maar ik kan niet met een vast nummer gebeld worden.
Antwoord is dan: dit mobile nummer is momenteel niet bereikbaar.
Bovendien is bij mij de ontvangst slecht tot minimaal.
Angelique schreef:

d.m.vorstermans schreef:

Groetjes

Aii, dat is niet fijn om te lezen! Inmiddels zie ik dat je contact hebt gehad met een van mijn collega's van de telefonische klantenservice. Het probleem zal verder onderzocht worden. Jij krijgt zo snel mogelijk meer informatie.

Ik heb helemaal geen contact gehad met iemand van de telefonische klantenservice, ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt maar het klopt in ieder geval niet. Ik vind dit een beetje vreemd, er worden geen details gegeven over hoe dit wordt aangepakt, en wanneer we meer horen. Het is eigenlijk belachelijk dat we betalen voor een product dat niet werkt. Ik zou het op z'n minst op prijs stellen als Ben contact met me zou opnemen en informatie zou kunnen verstrekken over hoe lang dit gaat duren en wat voor compensatie ertegenover staat. Want als dit nog een tijd gaat duren, dan wil ik een tijdelijke vervangende simkaart die WEL werkt. Waarom betalen voor een product dat niet werkt?
Reputatie 4
Badge +1
3conny schreef:

Ik ben eveneens overgestapt van tele2 naar Ben. 2 dagen na de overstap niet bereikbaar. Ik kan wel bellen. De uitleg die op het forum wordt gegeven vind ik vaag en stelt me niet gerust. Want hoe lang gaat dit duren? Elke dag onbereikbaar is er een teveel.

Hoi Conny,

Ik kan goed begrijpen dat je graag snel een oplossing wil voor het probleem dat je ervaart. Dat wil Ben natuurlijk ook en daarom wordt er hard gewerkt aan een oplossing.
Op dit moment is het voor mij niet mogelijk om je meer toe te zeggen dan dat er een oplossing aankomt.
Sorry voor het ongemak.
Helaas, hier hetzelfde probleem, overgestapt van Telfort, ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. Maar bij mij doet ook het internet het niet?

Erg vervelend om te lezen dat er al weken gewerkt wordt aan de oplossing, en dat er nog steeds niet gezegd kan worden hoe lang het duurt! DIT KAN NIET!!

Zeer slecht begin bij Ben!
Dat er een technische storing is, kan ik begrijpen. Dat kan altijd gebeuren. Wat ik niet kan begrijpen is dat het weken moet duren voordat deze opgelost is. Ook ik heb meerder keren gebeld (lange wachttijden tot meer dan 20 minuten) en het enige antwoord dat de telefoniste mag geven is dat je moet wachten op een e-mail. Beste Ben zo ga je toch niet om met nieuwe klanten?
Ook van mij een negatieve ervaring na een keurige en goed verlopen introductie /levering. Extra serieus probleem is dat beveiligde sites als banken, verz.mij, ed alsmede Google sms codes versturen en je daar niets van ontvangt. Problemen stapelen zich dan snel op. Graag spoedig een regeling!
Lian
Ik verneem nu telefonisch van Telfort dat zij ook met dit technisch probleem bekend zijn en it -ers er aan werken....al weken lang ???!
Maak dan meteen bij nieuwe klanten bekend dat nummeroverdracht een serieus (tijdelijk) probleem is, dan kunnen mensen de juiste keuzes maken.
Lian
En nu graag de oplossing......zie voornoemd serieus probleem!
Zelfde probleem hier. Maand gewacht op nummerbehoud, donderdag werd het nummer dan eindelijk van Vodafone naar BEN overgezet, maar sindsdien krijg ik geen berichten of inkomende gesprekken binnen.
Reputatie 1
Ik heb een nieuwe sim ontvangen van Ben zelf...en ben ook niet bereikbaar..alleen voor noodoproepen...ook op mijn oude sim niet meer bereikbaar..sim netjes geactiveerd, en ook bevestiging gekregen...dus volgens mij is er wel meer aan de hand..
Goed nieuws! Vandaag is inkomend telefoon- en sms verkeer op gang gekomen. Neem aan dat ook voor andere mensen het technisch probleem is opgelost ?
Lian
Vorige week ben ik ook overgestapt van KPN, heb geen problemen met bellen/gebeld worden maar kan nog steeds niet internetten! Het ideale is dat we tuis ook storing hebben van KPN dus ook geen internet/wifi thuis...

Los het a.u.b. snel op!
Ik ben volgens een sms nu over van symio naat ben ..heb al verschillende keren telefoon uitgezet , maar ben niet bereikbaar.. Ik durf mijn mobiel internet niet aan te zetten en ook niet te bellen omdat ik bang ben voor de toren hoge kosten die ik zou krijgen als i met het tijdelijke nummer bel.
Ik ben er nu achter dat ik wel door iemand met een ben telefoon gebelt kan worden, maar niet door iemand vanaf een andere provider .. Er vervelend aangezien ik zo een kinderfeest heb en verschillende mensen mij moeten bellen omdat ze hun kind eerder op komen halen .. Ik hoop dat dit snel is opgelost en anders verwacht ik een compensatie.
Ik heb ook het probleem dat ik niet gebeld kan worden. Ik kom van Vodafone vandaan.

Enig idee hoe het op te lossen is?
Reputatie 5
Badge +1
email.mais schreef:

Helaas, hier hetzelfde probleem, overgestapt van Telfort, ik kan wel bellen maar niet gebeld worden. Maar bij mij doet ook het internet het niet?

Erg vervelend om te lezen dat er al weken gewerkt wordt aan de oplossing, en dat er nog steeds niet gezegd kan worden hoe lang het duurt! DIT KAN NIET!!

Zeer slecht begin bij Ben!

Hoi email.mais, ik begrijp dat dit geen vliegende start is. Sorry voor het ongemak hierin. Er wordt ook voor jou gewerkt aan een oplossing, zodra wij meer weten krijg je hier een terugkoppeling over.

streepjes schreef:

Goed nieuws! Vandaag is inkomend telefoon- en sms verkeer op gang gekomen. Neem aan dat ook voor andere mensen het technisch probleem is opgelost ?
Lian

Hoi Lian, fijn dat het bij jou weer is opgelost!

bramdays schreef:

Zelfde probleem hier. Maand gewacht op nummerbehoud, donderdag werd het nummer dan eindelijk van Vodafone naar BEN overgezet, maar sindsdien krijg ik geen berichten of inkomende gesprekken binnen.

Hoi Bram, ik zie dat jij inmiddels via een ander kanaal contact hebt gehad hierover. Ook voor jou wordt hier aan gewerkt!

k.c.j.m.verstegen schreef:

Ik ben volgens een sms nu over van symio naat ben ..heb al verschillende keren telefoon uitgezet , maar ben niet bereikbaar.. Ik durf mijn mobiel internet niet aan te zetten en ook niet te bellen omdat ik bang ben voor de toren hoge kosten die ik zou krijgen als i met het tijdelijke nummer bel.

Hoi K.c.j.m.verstegen, ik begrijp dat je goed bereikbaar wil zijn. Ik heb het verzoek uitgezet om dit goed op te lossen voor je. Je krijgt hier zo snel mogelijk een terugkoppeling over.

Casper schreef:

Ik heb ook het probleem dat ik niet gebeld kan worden. Ik kom van Vodafone vandaan.

Enig idee hoe het op te lossen is?

Ook voor jou heb ik het verzoek uitgezet om het probleem met inkomende gesprekken op te lossen, Casper. Houd je e-mail in de gaten voor een terugkoppeling.

Groetjes, Jolijn
Hee Ben,
Ik wil graag hetzelfde probleem melden: sinds vorige week is mijn simkaart actief na een overstap vanaf Telfort, maar ik kan niet gebeld worden door KPN/Telfort nummers, en mogelijk nog meer providers. Ben nummers geven geen problemen.
Is er al een indicatie hoe lang deze storing gaat duren? Ik ben afhankelijk van bellen voor mijn werk en heb hier erg veel last van.
Groet,
Blue
Ik ben overgestapt van Telfort en ervaar de problemen nogsteeds. Hoe kan dit? Ik kan ook niet gesmst worden...
Angelique schreef:

28-06-2017 UPDATE:

Telfort: de problemen zouden inmiddels verholpen moeten zijn. Ervaar je nog problemen? Geef dit dan aan via dit topic!

KPN: de oplosdatum is op dit moment nog niet bekend. De mogelijkheden om het probleem op te lossen worden op dit moment onderzocht.