Beantwoord

[Storing Opgelost] Mijn vervangende simkaart werkt niet na het activeren

Reputatie 4
Badge +1
  • Moderator
  • 1180 reacties
Heb je afgelopen weekend je nieuwe simkaart geactiveerd nadat je je vorige bent kwijtgeraakt of je hebt verlengd en lijkt deze niet te werken? Dan willen wij dit graag weten! Het lijkt er namelijk op dat de sim activaties van dit weekend bij sommige klanten niet goed doorlopen, we zijn dit nu aan het onderzoeken zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden. Mocht jij dit probleem ook ervaren laat dit dan in de reacties weten dan kunnen we hiermee aan de slag gaan! Ook willen we graag weten welke mobiele telefoon je gebruikt (merk + type)

Heb je een nieuwe simkaart gekregen bij je verlenging? Dan raden wij je aan op dit moment de simkaart niet te activeren. Als jouw huidige simkaart past in je nieuwe toestel, dan kun je deze blijven gebruiken. De bundels zullen automatisch worden omgezet op de simkaart die jij op dat moment in gebruik hebt.

29-06 UPDATE 08:00 uur: Op dit moment zijn de problemen nog in onderzoek. Waar het precies mis loopt, is op dit moment nog niet bekend

29-06 UPDATE 10:29 uur: Het onderzoek is in volle gang. Jij hebt de mogelijkheid om ons hierbij te kunnen helpen. Wij zouden graag willen weten van welk toestel + type jij gebruik maakt, en wat het batchnummer is van de simkaart. Op de onderstaande foto is te zien waar jij het batchnummer kunt vinden.

29-06 UPDATE 11:05 uur: Wij begrijpen dat iedereen graag een persoonlijke reactie wilt ontvangen op zijn of haar bericht. Hier doen wij ons uiterste best voor. Om jou verder te kunnen helpen bij deze storing, hebben wij wel de juiste informatie nodig waaronder het toestel + type en het batchnummer. Het batchnummer mag je openbaar op ons forum plaatsen. Aan dit nummer zit namelijk geen gevoelige informatie verbonden. Bedankt!

29-06 UPDATE 11:30 uur: Bedankt voor jullie hulp het met doorgeven van de batchnummers! Klanten die de simkaart hebben ontvangen met een batchnummer BOB00294 ervaren hier problemen mee. Heb je een simkaart ontvangen met dit nummer en moet je de simkaart nog activeren, voer de activatie dan niet uit. Op dit moment worden twee mogelijke oplossingen onderzocht. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij een status update geven op het forum.

29-06 UPDATE 12:50 uur: De mogelijkheden worden op dit moment nog onderzocht. In de tussentijd kan ik jullie wel alvast vermelden dat je een compensatie zal ontvangen zodra de problemen zijn opgelost. Jij zal een vergoeding ontvangen van € 1,00 per dag vanaf het moment dat de vervangende simkaart is besteld tot de dag waarop jij de simkaart kan gebruiken. In dit geval is dit 29 juni 2017.
icon

Beste antwoord door Angelique 30 juni 2017, 07:42

Update 29 juni 2017 22:30: Goed nieuws! De problemen rondom het activeren van de vervangende simkaarten zijn opgelost.

Gister zou jij de volgende e-mail ontvangen hebben:

"Onlangs heb je een vervangende simkaart of een nieuwe simkaart bij je verlenging ontvangen. Je hebt deze laten activeren via de klantenservice of via IkBen. Waarschijnlijk heb je gemerkt dat je nieuwe simkaart geen verbinding maakt met mijn netwerk. Wellicht heb je hier ook al contact over gehad met mijn klantenservice.

Allereerst sorry dat je geen gebruik kunt maken van je abonnement. Ik heb de oorzaak van het probleem achterhaald en dit heb ik opgelost. Je kunt nu de ontvangen simkaart in je mobiele telefoon plaatsen en deze gebruiken. Zit de nieuwe simkaart al in je mobiele telefoon? Dan hoef je alleen je telefoon even uit en weer aan te zetten. Daarna kun je weer gebruik maken van je Ben abonnement zoals je gewend bent. Wanneer je 4G-snelheid aan je abonnement hebt toegevoegd, dan werrkt dit momenteel nog niet optimaal. Dit los ik zo snel mogelijk voor je op.

De dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement worden uiteraard vergoed. Deze vergoeding zie je terug op je factuur over juni die je half juli van mij gaat ontvangen. Op het moment dat de simkaart daadwerkelijk actief is kan ik het exacte vergoeden bedrag voor je berekenen."

Tijdelijk is het activeren van nieuwe simkaarten niet mogelijk via Ik Ben en de Ben app. Heel erg bedankt voor jullie hulp en geduld.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten

199 reacties

Ik heb hetzelfde probleem! Al meerdere keren opnieuw opgestart. Rechts bovenin waar: "BEN NL" hoort te staan, staat nu: "geen service"

Enig idee hoe dit kan?
Ik heb precies hetzelfde.
Bij mij ook. Kan het niet activeren.
Ik heb mijn abonnement verlengd met nieuwe telefoon en nieuwe simkaart. Deze zaterdagochtend geactiveerd maar inderdaad nog steeds 'geen service'. Hoop dat de storing snel wordt opgelost maar vind het jammer dat BEN ons niet op de hoogte heeft gebracht. Dat was wel zo netjes geweest.
Reputatie 1
Gisteren mijn nieuwe SIM geactiveerd, maar tot nu toe werkt het nog niet. Ondertussen werk mijn oude SIM kaart ook niet meer, dus ik kan helemaal niet meer bellen/gebeld worden. Heb vanochtend via Facebook ook al een bericht gestuurd, maar het enige wat ik tot nu toe terug heb gekregen is dat het door drukte wat langer kan duren.
LMT schreef:

Gisteren mijn nieuwe SIM geactiveerd, maar tot nu toe werkt het nog niet. Ondertussen werk mijn oude SIM kaart ook niet meer, dus ik kan helemaal niet meer bellen/gebeld worden. Heb vanochtend via Facebook ook al een bericht gestuurd, maar het enige wat ik tot nu toe terug heb gekregen is dat het door drukte wat langer kan duren.

Ik heb precies hetzelfde! En ook nog gebeld naar de klantenservice maar daar is de wachttijd ook super lang..
Reputatie 1
Ja hier! Ook al 3 dagen geen bereik!
Reputatie 1
Ook ik heb dit probleem. Zaterdag mijn nieuwe telefoon met verlenging van jullie Ben abonnement ontvangen, dus ook een nieuwe SIM -kaart..netjes geactiveerd, ook bevestiging gekregen, dat de activatie gelukt is..maar vanaf zaterdag is mijn oude SIM geblokkeerd en ben ik op de nieuwe SIM - kaart niet te bereiken..zowel mijn oude SIM - kaart, als de nieuwe geven geen netwerk beschikbaar, ik kan alleen NOODOPROEPEN maken. Toen ik vandaag de klantenservice belde, eerste 30 minuten in de wachtrij, en dan wordt je er uit gegooid..daarna 25 minuten en verbinding en dan te horen krijgen...tja, we kennen het probleem, is erg frustrerend. Mede omdat het mijn enige telefoon is, ik dus iemand anders moet vragen te kunnen bellen en dus niet bereikbaar ben.Hierdoor was ik vanmorgen niet te bereiken toen mijn zoon een ongeluk heeft gehad...gewoon zwaar verdrietig..en ik zal maar niet zeggen, wat mijn werkgever er van vindt, dat ik telefonisch niet te bereiken ben..Ik heb geen nummer gekregen om mee te refereren..U moet wachten..en merkt vast vanzelf, als het is opgelost...zo makkelijk...Ik ben dus al meer dan 48 uur niet bereikbaar...
Hier zelfde probleem als hierboven beschreven. Al de gehele tijd geen bereik!
Reputatie 1
Hoi Roxanne (of collega), wellicht een raar idee maar misschien kunnen jullie hier een update plaatsen wanneer jullie verwachten dat dit opgelost is. Want iedereen doet nu wel de moeite om te laten weten dat er inderdaad problemen zijn, maar het zou ook wel fijn zijn om te weten wanneer we een oplossing kunnen verwachten. Want ik ben zo te lezen niet de enige die niet meer bereikbaar is, dus de klantenservice bellen is (nog afgezien van het half uur wachttijd) ook geen optie.
Ik herken dit probleem.
Telefoon (iPhone) blijft op Zoeken... staan. Eerst maar een nieuwe sim-kaart aangevraagd.
3 Dagen later sim-kaart geactiveerd, waarvan bevestigingsmail ontvangen.
Helaas werkt deze ook niet. Dan zal het de telefoon wel zijn.
In een andere telefoon werkt hij even... totdat je verbinding met het mobiele netwerk probeert te maken. Dan valt de verbinding weer weg.
Ondertussen heb ik via Twitter steeds contact gehouden met Ben.
Nu maar "even" bellen. 20 Minuten in de wacht. De dame van Ben weet het ook niet. Ik moet dan maar een melding maken zodat de technische dienst het kan onderzoeken. Kan ook wel weer een paar dagen duren. En waarom moet IK die melding maken? Kan Ben dat niet loggen?
En ook het argument "ik kan er helaas niets aan doen", daar moeten ze ook maar eens mee ophouden. Wie kan er dan wel wat aan doen?
Als je Youp van t Hek heet is het zo opgelost, maar als gewone burger moet je maar begrip en geduld hebben.
Ik zit nu al een week zonder telefoon. Er wordt ook geen korting op de abonnementskosten aangeboden. Ben vanmiddag naar de Vodafone winkel gegaan. Nieuw prepaid nummer gekocht en laat nu mijn Ben-nummer naar Vodafone overzetten.
Medewerker heeft mijn iPhone ingenomen en gaat hem thuis, in zijn eigen tijd, proberen te fixen aangezien het ook een software-probleem zou kunnen zijn.
Mijn Ben sim-kaart werkt in ieder geval niet, ook niet in meerdere andere telefoons.
Reputatie 1
Hetzelfde verhaal als hierboven wordt beschreven. Heel erg frustrerend, na activeren beide telefoons geen netwerk meer. (wel internet via WiFi).
En (off topic) maar moet t toch kwijt, teleurstellend dat ik voor de bezorging van mijn telefoon bezorgkosten moest betalen. jammer was dat.
Reputatie 1
Beste Roxanne,

Ik heb mijn ongenoegen al eerder geuit, maar een reactie vanuit BEN zou echt wel heel fijn zijn ...en niet we zijn er mee bezig, maar ook een goed gestructureerd verhaal, waardoor ik vertrouwen krijg in uw organisatie...dat heb ik namelijk totaal niet...en ben zelfs aan het twijfelen of ik de heleboel niet zal annuleren...ik zit nog binnen de tijd...want ik lees hier echt verhalen van weken...dat kan ik echt niet gebruiken hoor!!
Reputatie 1
Daar sluit ik me bij aan! Heeeel snel oplossen of ik ga het annuleren. Slecht dat er weinig informatie gedeeld wordt hier en op de site.
Reputatie 1
Nog steeds geen verandering. telefoon meerder malen opnieuw opgestart. Simkaart eruit en er weer in.
Graag een reactie Ben.
Ik zit vanaf afgelopen zaterdag ook al met het probleem, geen update status niks. Ik vroeg nog aan de medewerker van Ben (facebook messenger) word ik ook op de hoogte gehouden van als het probleem is opgelost? Geen reactie. ik zit sterk te twijfelen om mijn abonnement maar op te zitten aangezien ik nog in de 14 dagen bedenktijd zit. En die bezorgkosten zet ik ook mijn vraagtekens bij.
Reputatie 1
Zeg BEN.....het blijft wel heeel erg stil van jullie kant....
Ik heb hetzelfde probleem. Kan sinds zaterdag niks meer. Oude sim doet het ook niet meer.
Als ik voor het einde van de middag nog steeds met deze onduidelijkheden blijf zitten, en ik nog steeds onbereikbaar ben. zet ik mijn verlenging stop. zit ik de laatste 3 maanden van jullie abonnement uit. en stap ik over naar een andere provider. ik word er een beetje gefrustreerd van.

Groeten,

Benjamin
Serieus, op hoeveel verschillende manieren moet ik kenbaar maken dat ik geen bereik heb?!?! Ik vind het echt shocking dat jullie telefonisch niet bereikbaar zijn. Op facebook gewezen moeten worden op een PB, en vervolgens na elke reactie terug in de PB weer een openbaar bericht moeten krijgen om daar naar te kijken. Om vervolgens vanaf gistermiddag niet meer te reageren op FB!!
Dan hier naar het forum toe om 2 verschillende topics te vinden over deze storing, alwaar ik dus dubbel moet gaan reageren, om aan te geven dat ik sinds VRIJDAGAVOND geen bereik meer heb, maar wel lekker kan betalen!!!!
Kunnen jullie dan eindelijk eens laten weten of mijn situatie is opgepakt door jullie, of mag ik weer een uur van mijn leven verspillen met in de wacht staan bij jullie om geen concreet antwoord te krijgen?!
#slechtezaak #gefrustreerd #benechtnietblij
Ik heb hetzelfde probleem. Maamdag mijn nieuwe telefoon gekregen na omzetten van abonnement. Activatie is gelukt, maar nooit service gehad.
Ik heb hetzelfde probleem als alle mensen hierboven. Twee jaar geleden ook al een week zonder bereik gezeten toen ik overstapte naar Ben.... Echt onwijs teleurstellend dit. Heb echt spijt van mijn keuze om bij Ben te blijven
Reputatie 1
Heel frustrerend allemaal..ik heb hetzelfde..sinds zaterdag en BEN is en blijft heel stil!!!
Reputatie 1
Beste Rox, fijn dat je dit nu eindelijk medt, maar ik, en zoals uit dit forum blijkt, heel veel meer van jullie klanten, hebben dit reeds meerdere keren en op diverse manieren gemeld.Het zou jouw organisatie netjes staan, als er gewoon op deze meldingen gereageerd wordt.
Lees mijn melding en ga ermee aan de slag, en meldt mij persoonlijk wat jullie doen. Stuur mij en al die andere klanten van jullie, niet een standaard antwoord, maar kom ons echt tegemoet.
Hoe brutaal is het om gewoon NIET te reageren?? Ik vind dit echt service van niks!!!
Reputatie 1
Beste Rox,

Waag het niet om dit topic te sluiten,zoals er bij andere mensen gebeurd...want het is niet opgelost...en ik merk ook niet dat er aangewerkt wordt....BEN zo niet vrolijk!!!