Sticky

[Info] Huisregels Ben community

  • 24 June 2016
  • 0 reacties
  • 19296 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Hallo, wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn community. Je kunt hier je vraag stellen, mee doen aan discussies, anderen helpen met jouw kennis of gewoon gezellig praten met andere Ben fans en klanten.
Omdat ik graag wil dat mijn community een gezellige en veilige plek is heb ik een paar simpele huisregels opgesteld. Wat mag je van mijn community verwachten en wat verwacht ik van jou? Hoe gaan we met elkaar om? Wat is de rol van mijn moderators? Ook geef ik je nog enkele handige tips bij het plaatsen van berichten op mijn community.


Huisregels & communityvoorwaarden


Wat mag je van mijn community verwachten en wat verwacht ik van jou?
1. Ik ontmoet graag zoveel mogelijk nieuwe mensen. Daarom heb ik er voor gezorgd dat iedereen eenvoudig kan meepraten op mijn community. Registratie voor mijn community is gratis. Ben je klant bij mij dan kun je inloggen met je Ik Ben account. Ben je geen klant? Maak dan gebruik van je Facebook account of registreer je met een e-mailadres.
2. Door het gebruiken van mijn community (zowel geregistreerd als niet-geregistreerd), ga je akkoord met deze huisregels/communityvoorwaarden. Ik heb altijd het recht deze voorwaarden zonder aankondiging aan te passen.
3. De community mag alleen gebruikt worden voor persoonlijke, niet-commerciële (zoals het verkopen van producten en/of diensten, het promoten van andere chat kanalen of websites) doeleinden die in lijn zijn met de wet.
4. Ik en mijn moderators doen ons best om zoveel mogelijk mee te lezen, maar het is onmogelijk voor ons om alle berichten te lezen. Ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van berichten geplaatst door anderen. Ik adviseer je om voorzichtig om te gaan met persoonlijke informatie en de beveiliging van je hardware en software.
5. Ik ben nooit aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, als resultaat van het gebruik van mijn community.

Hoe gaan we met elkaar om?
6. Ik ben benieuwd naar wat je leuk vindt. Waar je blij van wordt. Wat je nieuwsgierig maakt. En naar welk antwoord je op zoek bent. Ook houd ik van open een eerlijke communicatie. Grof taalgebruik, beledigen, schelden, dreigen of inbreuk maken op de rechten van iemand anders is hierbij niet nodig. Het gebruiken van hoofdletters/caps wordt online ook gezien als schreeuwen. Ik wil je vragen om respectvol met elkaar om te gaan.
7. De voertaal van mijn community is Nederlands
8. Bij berichten die in strijd zijn met de huisregels zal ik aan je vragen om deze aan te passen of te verwijderen. Doe je dit niet dan zal ik ze zelf alsnog aanpassen of verwijderen. Komt dit meerdere malen voor dan kan ik je (tijdelijk) de toegang tot mijn community verbieden.

Dit kan bijvoorbeeld zijn bij:
a. Het plaatsen van aanstootgevende content (zoals discriminerende of beledigende reacties, aanstootgevende afbeeldingen etc.).
b. Het plaatsen of gebruiken van een aanstootgevende en/of shockerende gebruikersnaam of avatar (profielfoto).
c. Het noemen van persoonsgegevens (zoals telefoonnummers, woonadressen, e-mailadressen) en andere privacygevoelige gegevens die kunnen worden herleid tot een individueel persoon.
d. Het aanmaken van meerdere accounts/gebruiksnamen.
e. Jezelf voordoen als iemand anders of als moderator.
f. Het plaatsen van commerciële berichten.
g. Het plaatsen van links naar websites met illegale content. Onrechtmatige handelingen naar Nederlands recht of het aanzetten daartoe.
h. Het veelvuldig plaatsen van dezelfde tekst of content waardoor de werking van de community wordt verstoord.

9. Zie je een bericht van iemand anders dat in strijd is met mijn huisregels? Stuur mij dan een privébericht.

10. Ik geef altijd een eerste waarschuwing als je één van mijn huisregels overtreed. Geef je hier geen gehoor aan dan ontzeg ik je de toegang tot mijn community voor een week (7 dagen). Bij de derde overtreding zal ik je permanent verwijderen van mijn community.

11. De content die je achterlaat op mijn community wordt automatisch mijn eigendom, en mag daarom geen auteursrechtelijke beschermde tekst of foto’s bevatten. Ik mag content (her)gebruiken, inkorten, aanpassen of verwijderen. Dit geldt ook nadat je jouw account hebt verwijderd. Dit doe ik om er voor te zorgen dat er geen waardevolle content van mijn community kwijt raakt.

Ten slotte nog een paar tips bij het plaatsen van berichten:
  • Geef een topic een logische, concrete titel die de inhoud ervan samenvat. Algemene titels die niets zeggen over het probleem kunnen door mij of mijn moderators worden aangepast.
  • (Voorbeeld juiste omschrijving: Verlengen bij Ben, voorbeeld onjuiste omschrijving: HELP!
  • Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost. Hier kun je lezen hoe je dit kunt doen.
  • Plaats je topic in een categorie die het best bij het topic past en plaats het eenmalig. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd zonder notificatie.
  • Geef goede uitleg bij je bericht (voorbeeld; wat ik heb geprobeerd om het op te lossen is…).
  • Stuur geen privéberichten of vragen naar mijn moderators tenzij zij hier uitdrukkelijk om vragen. Heb je toch een vraag? Stel deze dan in een bestaand of door jou aangemaakt topic.
Ik wens je veel plezier op mijn community!

De groeten van Ben

Dit topic is gesloten